Ο καιρός αυτή τη στιγμή

Τα διατροφικά φάρμακα της κατάθλιψης

0 σχόλια
loading...
Όσο και αν φαίνεται περίεργο, σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες η διατροφή μας μπορεί ακόμα και να μας ρίξει σε κατάθλιψη.Μια νέα έρευνα Βρετανών επιστημόνων που υποστηρίζει πως κάθε τι που βάζουμε στο πιάτο μας επηρεάζει όχι μόνο το στομάχι μας αλλά και τη διάθεσή μας.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το University College του Λονδίνου και ανέφερε πως αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης διατρέχουν όσοι προτιμούν συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων στη διατροφή τους.

Τα αποτελέσματα της μελέτης ήταν κάτι παραπάνω από εντυπωσιακά. Διαπιστώθηκε λοιπόν, πως όσοι προτιμούν τα επεξεργασμένα και γεμάτα λιπαρά τρόφιμα (όπως π.χ. τα προϊόντα fast food, το επεξεργασμένο κρέας, τα τηγανητά, τα γλυκά κ.α.) έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κατάθλιψη σε αντίθεση με όσους κάνουν μια πιο υγιεινή διατροφή με φρούτα, λαχανικά και λιγότερα λιπαρά.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που δημοσιεύθηκε στη «Βρετανική Επιθεώρηση Ψυχιατρικής», οι εθελοντές χωρίστηκαν από τους επιστήμονες σε δύο ομάδες –στην πρώτη ομάδα εντάχθηκαν όσοι έτρωγαν πολλά φρούτα και λαχανικά και στη δεύτερη ομάδα όσοι επέλεγαν λιπαρά, επεξεργασμένα τρόφιμα, μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και γλυκά για τη διατροφή τους.

Έχοντας λάβει υπόψη τους όλους εκείνους τους παράγοντες που ενδέχεται να συντελέσουν στην εμφάνιση κατάθλιψης μέσα στα χρόνια, οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα πως όσοι προτιμούν τη λιπαρή και γενικότερα μη υγιεινή διατροφή, είχαν κατά 58% περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν κατάθλιψη τα επόμενα χρόνια συγκριτικά με όσους έτρωγαν υγιεινά. Επίσης, αρκετά αυξημένες πιθανότητες (ποσοστό 29%) να εμφανίσουν κατάθλιψη είχαν όσοι κατανάλωναν επίσης επεξεργασμένα και λιπαρά τρόφιμα αλλά σε μικρότερες ποσότητες-όχι σε καθημερινή βάση.

Με δεδομένο το γεγονός ότι κανείς από τους εθελοντές δεν είχε ιστορικό κατάθλιψης και με βάση παλαιότερες έρευνες που είχαν επίσης αναφέρει τις «παρενέργειες» των λιπαρών και επεξεργασμένων φαγητών, οι επιστήμονες συμπέραναν πως η λεγόμενη «μεσογειακή» διατροφή αποτελεί πολύτιμη ασπίδα όχι μόνο για τον οργανισμό αλλά και για την ψυχική μας υγεία.

Αντίθετα, τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα λιπαρά, η ζάχαρη και τα γλυκά ενδεχομένως ευθύνονται σε μεγάλο ποσοστό για την εμφάνιση συμπτωμάτων κατάθλιψης ακόμη και σε μέχρι πρότινος απολύτως ψυχικά υγιείς ανθρώπους. Το γιατί τα τρόφιμα αυτά έχουν τέτοια επίδραση στον ανθρώπινο οργανισμό παραμένει ακόμη άλυτο μυστήριο που θα πρέπει να διερευνηθεί περαιτέρω.

Για τις ανάγκες της έρευνας, αναλύθηκαν στοιχεία από 3.500 εθελοντές ηλικίας από 40 έως 50 ετών, τα οποία έγιναν αντικείμενο σύγκρισης 5 χρόνια αργότερα προκειμένου να διαπιστωθεί αν η διατροφή παίζει κάποιο ρόλο στην εμφάνιση ή όχι της κατάθλιψης.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

TAGS

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ:
σχόλια

δημοφιλή άρθρα στο Facebook

Κινητά

Ταξίδι

Τα top 5 ταξίδια που μπορείς να κάνεις με την οικογένειά σου

Μπορεί να μην υπάρχουν προορισμοί ταυτισμένοι με οικογενειακές διακοπές, όμως κάποιοι από αυτούς έχουν το κάτι παραπάνω. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Οικογένειας, το Cosmo.gr σου παρουσιάζει τα ιδανικότερα μέρη για family trips. Και για πολλές, πολλές φωτογραφίες.

Lifestyle

 

Τέχνες

Celebrities

Cinema

 

Μόδα

Κόσμος

"Η ανάσα του διαβόλου": Αυτό είναι το πιο επικίνδυνο ναρκωτικό του κόσμου

Είναι τόσο δυνατό που μπορεί να καταργήσει την ελεύθερη ανθρώπινη βούληση, ενώ μπορεί να διαγράψει τη μνήμη των "θυμάτων" του. Το ναρκωτικό αυτό, γνωστό ως "devil's breath", κυκλοφορεί ελεύθερο στους δρόμους της Κολομβίας. Και φέρει δικαίως τον τίτλο του πιο επικίνδυνου ναρκωτικού που έχει ανακαλυφθεί ως σήμερα.

Αφιερώματα

 

Αφιερώματα

Δέκα ταινίες για να παρακολουθήσεις με την μανούλα σου!

Ημέρα της Μητέρας σήμερα και τι καλύτερο από το να παρακολουθήσεις μία ταινία με την αγαπημένη σου μανούλα. Προσοχή όμως! Το θέμα είναι να διαλέξεις κάτι που θα αρέσει σε εκείνη, ακόμα και αν είναι υπερβολικά cheesy και δακρύβρεχτο.

Έξοδος

Το καλύτερο παγωτό για να φας στην Αθήνα, χωρίς να πας μέχρι την παραλία

Ναι... Βιαζόμαστε! Μπορεί το καλοκαίρι- τυπικά- να μην έχει μπει, όμως ήδη έχουμε ξεκινήσει να τρώμε παγωτό. Τι κάνουμε όμως όταν δε μένουμε σε κάποιο νησί, ή προς παραλία; Η πιο δροσερή απόλαυση έχει φροντίσει γι'αυτό, ακόμη και αν βρίσκεται στο ζεστό κέντρο της Αθήνας.

cosmo